De wonderen


                                                               Bij La meraviglie van Alice Rohrwacher


Daar staat een huis. Dat heeft er altijd al gestaan.
Hebben ze geschoten? Neen, kom dan maar.
Trek de angels uit mijn rug, en draai weg van de trots.

Wat doe ik hier? Het was geheim, maar nu mag ik het
onthullen. Onze grote terugkeer. Uit het land der wonderen.

-

U bent heel mooi. Uw haar lijkt wel schuim van de zee.

Hier, drink. Dat is goed voor je.

Niet bang zijn dat ik je bedot.

-

(Zang) Liefde schiet met een demper op je hart, en boem je valt.
Ik zweer eeuwige trouw want anders ga ik naar de hel.
Maar als de winter invalt staat deze liefde al in brand.
Ik roep het duizend keer per avond,
wanhopig als een gebed.

Rustig. Ze merken het wanneer je nerveus bent.

Weet je wat ik heb bedacht?
We zouden een geheim moeten verbergen in het huis.
Onder de vloer misschien.
En dat geheim vinden ze dan jaren later terug.