De verdwijning


                                     Bij Picnic at Hanging Rock van Peter Weir


De rots, ze heeft een miljoen jaar op ons gewacht.

Mijn horloge is stil blijven staan op twaalf uur.
Het heeft nog nooit eerder stil gestaan.

(Miranda wuift)

Nu weet ik het.

Wat weet je?

Miranda is een van Botticelli’s engelen.

-

Wat zijn die mensen daar beneden in hemelsnaam aan het doen?
Ze lijken doelloos.
Al is het mogelijk dat ze een rol vervullen die hen zelf onbekend is.

Alles begint en eindigt op exact het goede moment, en op de juiste plaats.

Kijk.

Hoogtes en afstanden.

Je kunt beter gaan.

Niemand weet wat er gebeurd is. Niemand.

-

Vertel me wat meer, zodat ik mee kan denken. Geef me details.

Er zijn geen details.

Mensen verdwijnen niet zomaar. Niet zonder goede reden.

Sommige vragen hebben antwoorden. Andere niet.

Ik herinner me niets. Niéts….

Sommige mensen weten dingen die anderen niet weten.
Ze wist dat ze niet weer zou keren.

De rots, ze heeft een miljoen jaar op hen gewacht.